Antallet af folk der her har nydt godt af at blive advaret om internetsvindel, med enten arv, lotto eller lotterigevinster har været stort. Da jeg så i dag for første gang modtog en mail der på overfladen så ok ud, men alligevel lugtede langt væk af bondefangeri, lagde jeg den blot ind på siden med indlægget og de efterfølgende mange tilføjede kommentarer: ‘Pas på svindlere der udsender falske mails om arv’ – men nu poster jeg altså alligevel et specifikt indlæg.
Mailen sendt af en Kira Lee – fra mailadressen: jcmajsq@branchegids.com – så således ud:
Kære herre / frue!
Er venlig at bruge kun disse e-post: tgc.job@gmail.com
Wil du arbejdere on-line, fra dit hus og få lånet hverdags udenfor at efterlade eller virke på din hovedarbejde?
For dette, du skal drage forsorg for at skaffe oss dine bankdetaljer og derpå at være færdig at modtage din første overførselen. Så snart som penger kommer til din bankkonto, får du en medelelse deraf, og vejledninger vad angår disse pengesumen. På den tid du skal overføre penger til den andre af vore klienter i Europa, Rusland eller andetsteds i Asia eller andet land.
After transaktionen får du 5% fra den sum, og det skal blive dit lån. I fremtiden kommer du at få større lån. Så hurtigt sender og modtar du penger, så mer procenter får du. Hovedbetingelsen for dine pligter er HASTIGHED og NØJADTIGHED af overføringer. Sædvanligvis består sumer fra 10.000 DKK til 150.000 DKK, og afhænger daraf, vad vore klienter vil. Hvorledes, sakl hver overførsel så snart udføres som er mulig. Dette er den hovedbetingelse som skal også virke på ditt lån for transaktioner.
For at arbejdere effektiv, du må prøve ditt e-mail fast. Desuden, du må være færdig at gøre hurtigt transaktioner med ditt Paypal og bankkontoen. Mest af våre driftsleder udfører overføringer 3-7 gange i ugen (30.000 DKK i gennemsnit). Handlingen tar ikke flere tid men skal udføres præcis og straks. Du kan starte med arbejden hjemme i dag! Ingen betalinger er nødvendig.
Du skal få overførselser til din bankkonto i hver bank i Danmark fra vore klienter og dende disse straks med telegram, Western Union, Moneygram eller andre metoden til den bankkonto eller adressen som vi skaffer.
F.eks. disse er typiske handlinger:
1) En klient sender en sum til din konto (f.eks. 50.000 DKK)
2) Du inddrager den (udenfor dit lån af 5%) i rede penger
3) Du sender penger til den andre klient ved en vej som er skaffet ved Forvaltning
4) Du informerer oss overføringsdetaljer
Hvis du er færdig for at starte arbejden ved oss, er venlig og skaffer oss med dine detaljer (for dette, kan du bare kopiere og klæbe of udfulle disse form i ditt svar):
o Navnet:
o Efternavnet:
o Landet:
o Byen:
o Komplet adressen:
o Mobiltelefonnummeret:
o Kontoarten: (personlig konto, selskabetskonto)
o Navnet af din bank:
o Navnet af kontoindehaver:
o Registreringsnummer:
o Kontonummer:
o IBAN:
o Hvad er din grænse af inddragelsen per dag ?
o Kan du betale ved SWIFT eller IBAN til udenlands i on-line måde fra din konto?
o Har du erfaringen af arbejden med telegrafoverføringer, Western Union og Moneygram?
o Hvor mange oprationen kan du udføre i ugen?
o Er du færdigt for at strte arbejde straks?
o Har du en muligheden at prøve ditt e-mail 4 gange om dagen og blive alltid i kontakt på telefon?
Er venlig at svare disse spørgsmåler og skaffe oss ditt mibiltelefonnummer hvis du er færdig at arbejde.
Vi kan snakke dansk men flere menneskener ved vor selskabet snaker engelsk og det skal også være bedre for dig hvis du også skrever eglesk… Men dette er ikke så nødvendig.
Er venlig at bruge kun disse e-post: tgc.job@gmail.com
Priority will be given to the english-speakers who would like to work in our team!
Mange takk, og vi ser fremad at ditt svar!
Med agtelse,
Kira M. Lee
Jeg kunne ikke helt glemme lægge det fra mig – i særdeleshed fordi det var den første af sin slags jeg havde modtaget på (dårligt) dansk – og ringede derfor til politiet – måske kan dette indlæg så betyde at andre ikke behøver gøre det samme – så politiet kan bruge kræfterne på noget andet. Det er vel og mærke ikke IT-Efterforskningscentret – NITEC der står for denne sag, selv om de havde fået flere henvendelser om sagen. Disse var nemlig sendt videre til Statsadvokaten for særlig økonomisk kriminalitet (SØK). Her talte jeg så med en medarbejder, der sad med området, og som desværre endnu ikke kunne sige noget om validiteten. Alt hvad der kan siges nu er derfor: Vær varsom på nettet – brug din fornuft – og lad dig ikke rive med uden at du har ladet ærten trille et par gange. Dette jobtilbud ligner umiskendeligt noget der ikke kan fungere lovligt, og som derfor kun drejer sig om at du skal miste dine egne penge!
“WEST AFRICA FUNDS MONETARY TEAM” i LOME -TOGO der og betal 28.000 dkk , fond på US $ 350,000.00 for at få den over ført til min bank konto i Danmark.
De på står i Senegal at det koster 28000 dkk for et fond dokument .
Jeg tror denne “ATTIJARIWAFA BANK SÉNÉGAL svindler mig godt og grundig.
Jeg er betalt 9000 dkk den 29 december 2017, 7500 dkk 30 november 2017.
Jeg er sikker på de svindler mig med de 350.000 us dollars.
UBA bank Togo tager 24050 dkk for en pin kode til et visa kort på 400.000 euro.
og kraver flere penge endnu på 7000 dkk.
Alle bankerne i Afrika liver af fup og svindel og de få også deres præster med i det og deres advokater med i det.