Ved et trylleslag er Anders Fogh blevet miljøets mand. Man har svært ved at skjule sin begejstring over, at han i den grad har ladet sig inspirere af SF’s mangeårige politik.Samtidig giver det dog en dårlig smag i munden, at hamskiftet først skete den dag hele verden fra øst til vest og nord til syd for længst havde indset situationens alvor. Det gælder jo om at være på det vindende hold i politik, også al den stund, at man som Fogh indtil da har brugt kræfterne på at modarbejde det grønne projekt.
I København og i særdeleshed på Frederiksberg er situationen også alvorlig. Her skal vi fortsat hoste os gennem trafikken på cykel. Her lader vi børn vokse op i en sky af skadelige partikler.
Borgmestre i 16 hovedstadskommuner er gået sammen for at få lov til at opkræve bompenge i en betalingsring rundt om København. Frederiksberg Kommune og Borgmester Mads Lebech glimter ved sit fravær
Ikke nok med at det vil mindske forureningen, så vil trængselsafgifterne i løbet af fem år generere et overskud på 7-8 mia. kr. til investeringer i infrastrukturen i hovedstadsområdet. Bedre og billigere kollektiv trafik, kortere transporttid til arbejde og en renere byluft. Hvem kan dog sige nej til det? I London, Stockholm og Oslo har man ikke tøvet, og succesen er for længst hjemme.
Ønsker de konservative på Frederiksberg også en plads på det grønne vinderhold – så er det nu!
(Lokalavisen Frederiksberg d. 20. november 2008)